Ieşim de pe autostrada
Milano- Bologna în dreptul localităţii Modena şi urmăm indicatoarele către un
sătuc numit Maranello. Drumul urcă înspre colinele din zonă şi după nici 15
minute ne întâmpină în centrul unui giratoriu, un cal. Nu este un cal oarecare
ci unul nărăvaş, cabrat i-ar spune cunoscătorii, şi unde mai pui că este
argintiu de-ţi fură privirea. Da, suntem acasă la Ferrari!
Trecem pe lângă intrarea în fabrică şi ajungem în centrul satului. Iată-ne la Muzeul Ferrari.
În parcare, câteva fete frumoase postate strategic în nişte gherete de culoare roşie, încearcă să ne îmbie cu un tur de
pistă sau cu o plimbare de 2 ore pe dealurile din împrejurimi, desigur, cu o maşină Ferrari.
Lăsăm pentru mai
târziu ofertele ispititoare şi ne îndreptăm spre intrarea în muzeu, unde, pe peretele de la intrare, vedem din nou silueta celebrului căluţ, de data aceasta de culoare neagră, probabil cel mai fotografiat simbol.
Cumpărăm bilete doar pentru
muzeu (se mai pot vizita circuitul şi fabrica însă numărul de locuri este limitat şi rezervarea se face online din timp) şi intrăm în templu. Ferrari în
stânga, Ferrari în dreapta, Ferrari sus, Ferrari jos, peste tot FERRARI. Modele noi, modele vechi, de
curse sau de stradă, roşii, verzi, albastre, maşinuţe de colecţie sau
fotografii, toate expuse în aşa fel încât să creeze un univers al tehnologiei ridicate la rangul
de artă.
Mai mult decât
maşinile mă impresionează vizitatorii, mulţi, foarte mulţi la număr, japonezi
în cea mai mare parte, iubitori de eleganţă, tehnică şi frumos. Cu greu găsim un moment pentru a face o fotografie şi probabil că acest muzeu poate câştiga
un top al muzeelor cu cele mai fotografiate exponate.
Dacă la maşinile
mai vechi impresionează volanele sau bordurile, la cele noi cu siguranţă formele exterioare şi motoarele sunt cele care atrag interesul vizitatorilor. Poate că singurul lucru mai nelalocul lui e un soi de acvariu în care tronează la birou statuia din ceară a răposatului Enzo.
Cu siguranţă locul cel mai impresionant este reprezentat de sala centrală, tezaurul Ferrari, o sală în care sunt expuse cupele câştigate de-a lungul timpului, alături de câteva motoare fantastice (adevărate opere de artă) şi desigur, de câteva monoposturi (vreo 10, cele mai galonate). Muzica de ambient, culoarea maşinilor, filmele cu secvenţele victoriilor, flashurile aparatelor de fotografiat, sunetele de clacson de pe fundal, creează o atmosferă emoţionantă, unică, greu de descris în cuvinte.
Trecând prin
diferitele ere ale istoriei Ferrari ajungem şi la ultimele noutăţi care prin
formă, culoare şi putere îi lasă cu gura căscată pe vizitatori.
Reîntorşi la
parter, îi urmărim pe câţiva novici făcând tururi de pistă pe simulatoare (25 de Euro pentru 7
minute) şi nu ratăm magazinul de suveniruri de la ieşire. Un mare
minus pentru un aşa muzeu îl reprezintă, o să râdeţi, toaleta…da, doar două
wc-uri pentru sute de vizitatori!!!
La ieşire trecem
şi pe la unul dintre garajele care închiriază Ferrari:
Modello
|
Short
10 minute în afara satului
|
Medium
20 minute în afara satului
|
Long
30 minute pe dealurile din apropiere
|
Mountain
60 minute traseu de munte
|
Panoramic
120 minute traseu de munte
|
Race
Track Tour
90 minute din care 30 pe circuitul de la Maranello (1
tur de pistă ca pasager, 4 tururi şofer)
|
PPT
120 minute traseu de munte (curbe)
|
Ferrari
F430 Coupé
|
€ 70
|
€ 120
|
€ 180
|
€ 350
|
|
|
€ 700
|
Ferrari
F430 Spider
|
€ 70
|
€ 120
|
€ 180
|
€ 350
|
|
|
€ 700
|
Ferrari
California *
|
€ 80
|
€ 150
|
€ 200
|
€ 370
|
€ 400
|
|
€ 750
|
Ferrari
Scuderia
|
€ 100
|
€ 180
|
€ 270
|
€ 440
|
|
€ 850
|
€ 800
|
Ferrari F458
Italia
|
€ 100
|
€ 200
|
€ 300
|
€ 500
|
|
€ 850
|
€ 900
|
Lamborghini
LP570 Superleggera
|
€ 120
|
€ 200
|
€ 300
|
€ 500
|
|
€ 850
|
€ 900
|
Ferrari
599 GTB Fiorano
|
€ 150
|
€ 250
|
€ 350
|
€ 600
|
|
|
€ 900
|
Sărbătorim aşadar al 100-lea articol pe blog în spiritul Ferrari. Nu-i rău, nu?
Labels: economie, oameni şi locuri, oraşe, viaţa în Italia